EM 4

informacje, newsy, ciekawostki z Polski i świata

katalogi stron
Marketing

Katalogi SEO – czym właściwie są?

Wszystkie strony internetowe, które powstały w ostatnim czasie, a których twórcom bądź właścicielom zależy na ich jak najwyższej popularności, powinny trafić do przynajmniej kilku zweryfikowanych i moderowanych katalogów SEO. Niektórzy wciąż jednak zastanawiają się nad tym, czy takie rozwiązanie ma w ogóle jakikolwiek sens.

Katalogi stron ostatnio są niestety często krytykowane, ale na pewno nie powinno się twierdzić, że nie mają one żadnej wartości, a dodawanie do nich linków nie ma żadnego sensu. Zawartość dobrego katalogu nigdy nie zostanie potraktowana przez Google jak spam. Słowo „dobry” i dobre katalogi stron są tutaj kluczowe. Każdy, kto zaczyna sam pozycjonować swoją stronę, w pewnym momencie musi zadbać o pozyskiwanie linków. Jest to fundament i podstawa wszelkich działań SEO. Głównym celem pozyskiwania linków jest zwykle zwiększenie ruchu na stronie. Za pomocą takich działań uzyskuje się ogólnie większą popularność witryny, bo po prostu więcej zewnętrznych adresów zaczyna do niej odsyłać, co przekłada się na jej dużo lepszą widoczność.

Na przestrzeni lat te popularne metody ułatwiające pozycjonowanie stron uległy jednak wyraźnemu przeobrażeniu. Totalnie się zmieniły. Dawniej właściciele stron koncentrowali się przede wszystkim na zdobywaniu jak największej ilości linków, podczas gdy dziś znacznie ważniejsza od tej ilości jest ich jakość. Lepiej mieć kilkadziesiąt wartościowych odnośników, niżeli kilkaset czy kilka tysięcy totalnie bezwartościowych. Jeżeli strona będzie bezmyślnie dodawana do wszystkich możliwych katalogów, wcale nie wspomoże to jej pozycjonowania, a może je wręcz utrudnić. Takie witryny, które pozycjonują się w dość bezczelny sposób, na ogół w pewnym momencie zaczynają spadać w wynikach wyszukiwania i osiągają odwrotny efekt do zamierzonego. Najlepiej więc zapamiętać sobie po prostu to, że jakoś jest ważniejsza od ilości i to ona ma teraz znaczenie.

Na ten moment katalogi firm i stron nie są też tak zupełnie niezbędne do uzyskania bardzo wysokiej pozycji w Google. Niektórzy z nich rezygnują, jednakże mimo wszystko warto spróbować je wykorzystać. Dobry katalog przyczyni się do szybszego popularyzowania strony i na pewno w jakiś sposób będzie wspomagać pozycjonowanie.