Dobry sprzedawca to nie tylko osoba, która doskonale zna przedmioty swojej sprzedaży. Bez wątpienia wiedza na temat własnych produktów jest niezbędna, bowiem pozwala na wyselekcjonowanie tych najwyższej jakości, najlepszych. Dlatego każdy sprzedawca powinien być, w idealnym układzie, prawdziwym ekspertem w zakresie tematyki swojego sklepu.
Niemniej nawet największa wiedza nie wystarczy w dzisiejszym świecie, gdy klient jest osobą naprawdę wymagającą i potrzebuje specjalnego do niego podejścia. Komunikacja interpersonalna stała się zatem nieodzowną umiejętnością każdego sprzedającego. Przede wszystkim należy sprawić, by klient poczuł się w sklepie komfortowo i miał w ochotę spędzić w nim trochę czasu. Następnie należy zainteresować go produktami, opisując ich zalety i przydatność. Co ważne, nie powinno się być w trakcie zbyt nachalnym, by nie zniechęcić potencjalnego kupującego.
Wiedzę w zakresie komunikacji interpersonalnej można obecnie nabyć na różnego rodzaju szkoleniach oraz kursach. Jak znaleźć? Najprościej wpisując w Google np. „komunikacja interpersonalna szkolenie„.
Bardzo ważna w trakcie rozmowy jest odpowiednia gestykulacja i tonacja głosu, które są pierwszymi narzędziami perswazyjnymi. Sprzedawca powinien umieć także wykorzystać swoją wiedzę, by odpowiedzieć szczegółowo i dokładnie na wszelkie pytania, jakie mogą się pojawić.
Bardzo ważne jest także odpowiednie zamknięcie transakcji – klient powinien się bowiem czuć komfortowo także po decyzji i zakupie oraz zapłaceniu za towar. Sprzyja to pozostaniu dobrego wrażenia, a tym samym zachęcić go może do ponownych zakupów w naszym sklepie i wpłynie także na późniejszy, ogólny odbiór zakupionego produktu, w trakcie jego używania.