W internecie istnieje całe mnóstwo stron internetowych o różnej tematyce. Ich twórcom z reguły zależy na tym, aby ich strona miała jak najwięcej odbiorców i cieszyła się dużą popularnością. Dla takich osób powstało Google AdWords, wyjątkowo rentowne dziecko firmy Google. Kampania AdWords polega na wyświetlaniu linku do reklamowanej strony w górnej części listy wyników, co powoduje, że klient widzi ją w pierwszej kolejności i są większe szanse, że odwiedzi stronę.
Kampania AdWords nie jest oczywiście usługą darmową. Ma jednak zaletę – klient płaci tylko za osiągnięty przez reklamę wynik, a dokładniej za ilość kliknięć w link, a nie za samą usługę. Cena reklamy zależy od jej jakości. Efektywna reklama w Google AdWords to taka, która ma wysoki procent kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń. Za taką reklamę klient zapłaci mniej i uzyska lepszy wynik, a więc większą ilość odwiedzin na stronie. Efektywność reklamy jest trudna do przewidzenia, dlatego trudno też ustalić prawdopodobną jej cenę. Najlepiej powierzyć to specjalistą na przykład z: euro-seo.pl/adwords. Kampania AdWords jest alternatywą dla cieszącego się dużym powodzeniem pozycjonowania stron, które oferują specjaliści od marketingu internetowego.
Aby przekonać się, co będzie przynosiło lepsze efekty- Google AdWords czy pozycjonowanie, najlepiej wypróbować obie metody i porównać wyniki. Trudno z góry określić, który sposób reklamowania strony okaże się lepszy w danym przypadku. Google AdWords przynosi firmie Google kosmiczne zyski. Wielu przedsiębiorców jest gotowych sporo zapłacić, aby strona internetowa ich firmy znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania.